Vi tilbyder

I Asnæs skytteforening skyder vi med både pistol og riffel på 15 meter indendørs baner.

Vi består hovedsageligt af rutinerede skytter der ikke behøver hjælp og vejledning, men vi kan tilbyde undervisning.

Der er ofte ikke en instruktør tilstede på klubaftener, med mindre at det er aftalt på forhånd, men kun en skydeleder der overvåger skydningen.

Det er muligt at lave en aftale med en instruktør, der kan være til stede på en aftalt dato, men det er ikke altid sikkert at det kan lade sig gøre.

Vi har 12 standpladser, fordelt på et luft/.22LR afsnit med 6 standpladser, og et grovvåben afsnit med 6 pladser.

Vi er godkendt til at skyde med alt fra 4,5 mm luft til kaliber .45, inkl. .357 magnum, og der må benyttes kappet ammunition.

Alle nye skytter starter med 4,5 mm luft, og derefter .22LR, inden de kan skyde med grovkaliber.

Uddrag fra skyttebogen:

2. Betingelser for anvendelse af våben

For ikke medlemmer over 15 år gælder, at disse maksimalt må tilbydes 5 prøveskydninger inden skytten skal tegne medlemskab og via en SKV6 ansøgning søge om godkendelse til at anvende tilladelseskrævende våben. I prøveperioden må skytten ikke overdrages særligt farlige skydevåben (pistoler/revolvere) over kaliber .38/.357, 9 mm.

Vi har et udvalg af foreningsvåben, der spænder fra 4,5 mm luft til .357 magnum revolver.